NInnis carpe diem

NInnis carpe diem
Ninnis Carpe Diem

onsdag 25 juli 2012

Hosta hosta....



Hej hej hemskt mycket HEJ !!!




 Idag bjuder jag på en HOSTA orgie…
ja inte då den som hoppar ut ur min mun
 eftersom jag dragit på mig en 
”sommar”förkylning…
utan den mest förtjusande växten som dessutom 
har en speciell plats i mitt hjärta....=)


Här ovan är ett collage av mina hostor/funkior 
som alla finns i min "lilla" stugträdgård 



Att en växt kan förmedla sådan skönhet bara
 med bladen är helt otroligt. 


Alla dessa sorter som skapar ett sådant 
habegär hos mig med olika färg och form kombinationer. 



Hosta, hosta....ha en fortsatt skön sommar och 
ni som har solen och framför allt värmen NJUT !!!!

Kramen  Ninni



3 kommentarer:

  1. Ja! De är så fina och ger karaktär till trädgården !

    // Veronica

    SvaraRadera
  2. Helt underbara är hostorna. Tråkigt att höra att du åkt på en sommarförkylning. Och att ni har så kallt såklart. Här har det varit riktig sommarvärme idag, dock för kallt i vattnet men härligt strandväder ändå. Får väl se hur länge det håller i sig.

    Kram kram Ninna

    SvaraRadera
  3. Verkligen jätte fina! Jag skulle inte klara mig utan mina!!!
    Kramar

    SvaraRadera