NInnis carpe diem

NInnis carpe diem
Ninnis Carpe Diem

fredag 19 september 2014

Blommig Fredag.....=)


Godmorgon....!!!





Blommig fredag har denna vecka temat
..... Sommarplåga.....!!!

Jag har verkligen funderat på vad som
 har plågat mig denna sommar.

Myggen har varit lätthanterliga .
Än så länge är vi förskonade från
 dessa äckliga sniglar.
Rådjuren och hararna tycker inte om
 de växter som jag gillar....så dom får vara ifred.
 Jag har inte plågats så mycket av
 sommarens tropiska värme.

Hmmm....hur ska jag lösa detta.....=)

Jag tar en plåga som många lider av 
...humlor , getingar eller 
andra flygfän.....=)











Jag älskar mina små hjälpredor i trädgården men
 känner många som tycker att dessa raringar 
är en sommarplåga.....=) 


HÄR.....finns andra trissar....=)



En skön fredag önskar jag er alla......=)




Kram Ninni





13 kommentarer:

  1. Vilka bilder!!! Mittenbilden är ju helt underbar! Håller med dig om att sommarplågorna varit lätträknade! Trevlig helg.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Vakre bilder som alltid! Humler er så flotte å se på :-)

    Ha en fin helg!


    Klem, Marit

    SvaraRadera
  3. Härliga bilder på våra medarbetare i trädgården. Vilket toppenjobb de gör, vi kan inte leva utan dem./Titti

    SvaraRadera
  4. Dom är mina hjälpredor här med.Älskar humlorna.Tjocka och goa.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Söta hjälpredor och inte är de några sommarplågor här heller. Getingarna dök upp sent sent på sommaren så de kan jag inte heller klaga över. Fina bilder!
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  6. Jag håller med! Jag älskar också de små hjälpredorna även om jag pga överkänslighet håller mig långt från getingarna. Dina bilder på de som många ser som sommarplågor är jättefina!

    Önskar dig en fin helg!
    /Anita

    SvaraRadera
  7. Vad bra att du inte plågats så mycket i sommar! Fina humlebilder! Ha det gott! :) Mia

    SvaraRadera
  8. Härliga bilder på flitiga hjälpredor!
    Trevlig helg
    Birgitta

    SvaraRadera
  9. Så söta de är när de kryper omkring. Bara de håller sig borta från mig så
    Ha en fin lördag
    kram Meta

    SvaraRadera
  10. Ja, getingarna har varit jobbiga för många! Vi har inte haft så många getingar men många, många bin och humlor och jag är helt kär i dom!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  11. Vilka vackra bilder! Ser ju jätte trevliga ut på bild! Humlor är mysigt!
    Trevlig helg o vecka, hälsningar Ewa :)

    SvaraRadera
  12. Fin fina bilder!
    Det var lite lurigt detta tema :)
    KRAM från mig!

    SvaraRadera