NInnis carpe diem

NInnis carpe diem
Ninnis Carpe Diem

onsdag 3 september 2014

Före och efter fortsättning.....!!!





Godmorgon....!!!


Fortsätter med mina före och
 efter bilder....=) 
Denna bänk som jag kallar båtbänken 
eftersom dess form är som en liten eka
 med trädet som mast/segel.

 I våras utökade jag båten och 
planterade lite nytt.
 Syns på förebilderna hur mycket
 ökningen på var sida blev. 





Här har jag grävt ut bänken och
kantsten är satt.....



....här har jag börja planera var 
stenar och dyl ska placeras.




Så här ser det ut just nu......=)




Pyntet är på plats....
...några nya plantor är satta.....




....idag finns där fler hostor....
...bla dessa nya sorter...
Hosta " Captains Adventure "
Hosta " Night before christmas "
Hosta " Liberty "
Hosta " oh Cindy ".


 Dom har haft en tuff sommar 
som små plantor.
Först några kalla veckor som 
sedan avlöstes av tropisk hetta.....
men nog vet jag att dom kommer igen. 
Hoppas verkligen att Kung Bore 
förser dom med ett skön snötäcke som skydd.....=)


Lev och må....=)



Kram Ninni





6 kommentarer:

  1. Wow ! Your garden is wonderful !

    SvaraRadera
  2. Vilken kul rabatt. roligt med något som är lite annorlunda. Så fint med stegen och annat pynt/ Kram Titti

    SvaraRadera
  3. Dette ble jo virkelig fint.

    Ønsker deg en fin dag.
    Vivishagerom - fotoblogg

    SvaraRadera
  4. Gillar stegen. Här har du haft mycket att göra. Alltid kul med före och efterbilder.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
  5. Hej Ninni!
    Så roligt det var att du visade före och efterbilder. Snyggt med stegen lutad och de fina lyktorna. Jag brukar också lägga stenar i rabatten - kanske mest för att det inte ska synas bar jord, så att katterna inte gör sina behov där. :)
    Må så gott och trevlig helg!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Vilken härlig och mysig rabatt. Verkligen idérik och annorlunda. En jag blir glad av.
    Ha det gott.
    Törnrosa

    SvaraRadera