NInnis carpe diem

NInnis carpe diem
Ninnis Carpe Diem

fredag 31 januari 2014

Blommig fredag....!!!


Godmorgon....!!!




Veckans Blommiga fredagstema hos Hélèna....
....KÄRLEK....

Min största kärlek är utan tvekan 
mina pojkar och min man....
bara så att det är klarlagt....=)

Valet i trädgården var inte enkelt men
 kärlek är vad jag känner då min 
alpklematis blommar.....!!!



 Tidigt blommande skönhet som ger 
hopp om sommaren som väntar oss....!!!


 





Blommande....


....utblommad...!!!



Finns även andra som hyser kärlek
 till dess nektar....=)




VITT + GRÖNT + ROST = KÄRLEK



HÄR....finns andra kärleksfulla tolkningar....=)



Önskar er alla en skön FREDAG...!!!

Kram Ninni




24 kommentarer:

  1. Vilken skönhet!
    Önskar dig en trevlig helg! :)

    SvaraRadera
  2. Så vackert den klänger där på armeringsjärnet. Snyggt med vitt och rost. Vill ha den klematisen, höll i den förra sommaren men köpte inte... Undra hur jag tänkte då:)
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Den var fin den där! Gillar också armeringsnät i trädgården. Har ett på väggen där det brukar klättra luktärter. Ha en fin helg. Anette

    SvaraRadera
  4. Vilken vacker klematis, jag gillar också denna sköna skira klättrare.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  5. Vackert! :)
    Ha en finfin helg!

    SvaraRadera
  6. Så vacker den är och snäll mot humlan är både du och den
    Ha en fin fredag
    kram Meta

    SvaraRadera
  7. Och jag som älskar vita blommor förstår helt ditt val! Alpklematisen är vacker både i sin ungdom och på sin ålders höst.

    Önskar dig en fin helg!

    Kram Anita

    SvaraRadera
  8. Vilken ljuvligt fin clematis! Ha ett skönt veckoslut.

    SvaraRadera
  9. Vacker klemats o rost i trädgården är så fint!
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  10. Mmm... håller med och att den blommar tidigt....

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  11. Hm... vad är det nu man säger? Kärlek rostar aldrig... eller? Fast visst är den vacker i alla dess stadier den där clematisen och med rosten därtill. Det verkar kärlek, banne mej! =oP
    Allt gott!
    /Katarina

    SvaraRadera
  12. Hmmmm så vackert och jag håller med dig!
    Trevlig helg.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  13. Så fin den alpeklematisen din er! Den skal jeg sjekke ut nærmere. Kanskje det havner en slik i hagen min etter hvert også.

    SvaraRadera
  14. Så vackert. Det är riktig sommarkärlek det. På vintern har man de vackra vissna blommorna att njuta av (jag har varit ute och tittat på mina rimfrostiga alpklematisar idag) och så kan man ju alltid längta efter nästa sommar.

    Elisabeth

    SvaraRadera
  15. Jag håller till 100 procent med:
    VITT + GRÖNT + ROST = KÄRLEK

    Såå, snyggt!

    SvaraRadera
  16. Vackert! Minns en vinter när även sorkarna älskade våra alpklematis-våren var tragisk det året. Tur att de växer så fort, nu är det glömt.
    Ha en finhelg!
    Ulrika

    SvaraRadera
  17. Precist och bra fångat! Får jag bara välja en färg blir det vitt - det gröna följer med på köpet. Alpklematisen är så läcker i vitt. Frön ligger i en kruka och om något gror så blir det lite speciell kärlek :-)

    Kram, Carina

    SvaraRadera
  18. Jag hoppas att mina klematis har klarat vintern. I vår ska jag planera fler för de är så tacksamma att blomma när de trivs. Rost i trädgården är väldigt fint.
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  19. Vilken vacker klematis! Så skir och så underskön!

    Kram Annika

    SvaraRadera
  20. Så vakre bilder du har tatt! Hvite clematis er så herlige.
    Fortsatt god helg!

    Klem Marit

    SvaraRadera
  21. Vilken fin clematis, Ninni!
    Trevlig helg!
    Hälsn
    AnnA

    SvaraRadera
  22. Clematisen är jättevacker! Påminner lite om små näsdukar :)
    Fin tolkning av veckans tema.
    Ha det gott!/Anna

    SvaraRadera
  23. Additionally tҺе sites revisions аlߋng with submissions ոewest nintendo ds
    firmwares. Yoս can easily not սsually hеlp make our sеlf cease reasoning aѕ well as
    musing abοut it as thе lively, as wеll aѕ email, attachment iis аctually alive.
    That is thе ρoint in whіch pieces your waу of tɦе figure.


    ʟoοk inhto my site ... Pokemon Download

    SvaraRadera