NInnis carpe diem

NInnis carpe diem
Ninnis Carpe Diem

onsdag 8 januari 2014

Vinter efterlyses....!!!!


Godmorgon...!!!




Känner mig väldigt ledsen över
 att vintern verkar utebli. 
Saknar kung Bores vita täcke och
 kalla grader så att man kan vara ute 
och gå med knarr under sulorna.

 Igår på min promenad blev jag
 nedstänkt med slask.
Varken kul eller rätt i norra
 Sverige under Januari.....
tur jag var nära hemmet....=/


Nåja....det blir iallafall ljusare.....=)


Ha det gott....!!!!

Kram Ninni





7 kommentarer:

  1. Jag tror att vintern har fastnat hos mig i Brännberg, vi har helt vitt, men temperaturen pendlar runt + - 0 grader.
    Men nu ska det visst bli kallare redan imorgon kväll...

    Ha det gott.

    SvaraRadera
  2. Nu kan det kvitta , kom det inte till jul så är det kört. Fast det här regniga är ju rätt trist när jag tänker efter så lite dårå :-)))
    tack för dina kommentarer haha Darlingen tycker sådär om MiniErnst . Ha en bra dag . Kram Bittan

    SvaraRadera
  3. Det där med knarr under skorna är något jag inte saknar alls, jag tycker bäst om snö på bild. Men för växternas skull kanske det vore bäst med ett skyddande snötäcke så jag får väl offra mig för den goda sakens skull! Men visst är det en konstig vinter, såg just att mina rosor börjar grönska igen...mitt i Januari./ Kram Titti

    SvaraRadera
  4. Det är ganska halkigt ute nu och jag tror jag sandat så jag får ihop till en sandlåda till våren:) Fast jag vet inte om jag längtar efter snön...iallafall inte efter kyla.
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  5. här bara regnar å regnar det
    så himla trist
    kram
    maggan

    SvaraRadera
  6. Her er det ikke et snøfnugg, og det har regnet i omtrent 3 uker. Jeg skulle gjerne hatt litt snø nå :)
    Ha en fin kveld.

    Klem Marit

    SvaraRadera
  7. Måste nog erkänna - jag längtar efter snö och minusgrader! Det trodde jag aldrig om mig själv. Men när jag var eviga kväll möts av ett lermonster i stallet, just nyrullad och med MASSOR med lera överallt, ja, då längtar även jag!
    Kramar och håller tummarna.
    Törnrosa

    SvaraRadera