NInnis carpe diem

NInnis carpe diem
Ninnis Carpe Diem

lördag 9 juni 2012

Trädets magi....



God morgon…!!!!





Vad skulle man ta sig till 
om man inte hade
ett träd att luta sig emot 
när man är trött. 
Ett träd att gömma sig under
när man är ledsen. 
Ett träd att söka skydd under 
när livets stormar rasar.
 Ett träd att svalka sig under 
när solen är het och bränner.  
Ett träd att sitta under 
och njuta av fågelsång. 
 Vad skulle man ta sig till
om det inte fanns träd ? 
Var rädd om träden !




På mitt egna favorit träd en lönn som är tagen
 ur min älskade farmor Lillys trädgård
 finns denna gren stump som liknar ett drakhuvud.




Grensågningar som bildat ett solskensmönster...=)


Även en avblåst gren har lämnat ett "sår" som 
 i mina ögon bildar ett hjärta...
kanske är det trädets hjärta.


Ha det så bra...<3


Kram Ninni





3 kommentarer:

  1. Ja vad skulle man göra utan vackra träd .
    Din drake var ju jätte fin :))

    Önskar dig en fin helg;)
    Kraam Tina

    SvaraRadera
  2. Ååh vilken fin dikt!

    Precis så känner jag det - jag har ett favoritträd som jag har ordnat till en riktig favoritplats under.
    Jag kanske lånar den här texten av dig - om jag får:)

    Stor Kram Annelie ♥

    SvaraRadera
  3. Jamenvisst är det en Strandtrift!
    Supertack för hjälpen:)

    Stor Kram Igen Annelie ♥

    SvaraRadera