NInnis carpe diem

NInnis carpe diem
Ninnis Carpe Diem

tisdag 26 juni 2012



God morgon alla goa !!!





Vaknar till ett mulet Piteå men det passar bra 
för ibland måste man visst städa….=)
Men man måste ta det försiktigt så att man inte 
städar för häftigt...för enligt ett ordspråk så.....

" Dammtussarna i hörnen är änglarnas tofflor"




Lite ögonfägring måste jag också bjuda på så idag kollar 
vi in bänken som finns kvar vi det stora huset.
 Den sköter sig exemplariskt och fyller ut så att 
ogräset inte har en chans. 
Här samsas Lupiner, Daggkåpa, Hostor, Älggräs,
Blodtopp, Vallmo, Dagliljor, Aklejor mfl. 




Kolla in dessa skönheter...en Akleja fluffig som en bakelse och 
Lupinen en stolt och rakryggad skönhet...=)


Näää...som sagt det är dax att ge snabeldraken 
(dammsugaren) en guidad tur genom stugan. 
Tur att stugan inte är så stor....
 så städningen går som en dans....=) 


Ha en toppen dag !!!


Kram Ninni










3 kommentarer:

  1. Ja jag håller med dig, att ibland är det bra att det inte är sol.
    Jag har ju lite svårt att vara inomhus när vi är ute på sommarstället.

    Härliga bilder på fina blommor.

    Ha de gott
    Gunilla

    SvaraRadera
  2. Jättefin blombänk, tur att trädgården älskar när det regnar, det blir ju så vacker. Ja visst är det roligt med alla arrangemang i städerna nu, Varberg tredubblas i befolkning på sommaren, jätteroligt tycker jag. Men tyvärr drar det med sig detta eviga gnällandet om biltrafiken, haha konstigt att folk inte lär sig från år till år. Jaja så är det. Jag tycker också det är passande att ta en svängom med min älskade dammsugare när det är grått, den har såklart min favvofärg blå & doftar ljuvligt med somriga.

    Kram på dig/Ninna

    SvaraRadera
  3. Doftkulor, ska det ju också stå, hihi.

    SvaraRadera