NInnis carpe diem

NInnis carpe diem
Ninnis Carpe Diem

söndag 18 mars 2012

Vardagssoppa på vilodagen...


Godmorgon !!!


Idag bjuder söndagen upp med SOOOL
 så snart blir det att gå utomhus. 
Innan dess vill jag bjuda er på
 mina söners favorit recept på en 
underbar vardagssoppa.




Baconsoppa

3 paket bacon (klippt/skuren)
2 gula lökar (hackad)
1 msk smör
4-5  morötter (rivna)
8-10 potatisar (skalad & tärnad)
salt & peppar
1 liter köttbuljong
1 pkt grädde/matlagningsgrädde

Fräs lök och bacon med en klick smör,
 tillsätt dom rivna morötterna och
 den tärnade potatisen under omrörning ca 10 minuter.
Salta och peppra - häll på buljongen 
och koka ytterligare ca 30 minuter.
 Tillsätt grädden och sjud ytterligare 5 min.

Äts tillsammans med ett gott bröd och en god ost.



Smaklig måltid !!!






Önskar er alla en skön söndag !!!


Kram Ninni


2 kommentarer:

  1. Det var en annorlunda soppa... med bacon i! Kopierar receptet till min receptmapp:)

    Nu viskar jag till dej... ett v ä x t h u s! Som jag alltid önskat mej! Nu hoppas jag bara att det ser ut som på bilden...

    Söndagskram Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Soppan låter och ser väldigt god ut.
    Kommer att kopiera receptet och pröva.

    Ha det bäst!

    SvaraRadera