NInnis carpe diem

NInnis carpe diem
Ninnis Carpe Diem

fredag 9 mars 2012

Årets perenn....2012



Hejsan !!!




Vaknar upp efter en natt med "LAN"
 ja inte jag men "lillgrabben" och hans kompis 
har spelat dator/sett film och somnade vid 12 tiden. 
 Idag är det då fredag igen denna dag
 som man vanligtvis längtar så mycket efter.
 Under ett veckolov så innebär
 ju den dagen att lovet snart är över....!!!
 Jag klagar inte... jag har haft en skön och 
välbehövlig ledighet tillsammans med familjen,
 tid som jag värderar högt och som inte
 kommer tillbaka men som skapar en 
massa minnen att ta med sig framåt.....<3


 Just nu går mycket i gråskala utomhus...
det är tur att vi har kvar snön som  lyser upp något. 
Dessutom blåser det nordanvindar som gör att 
man bara vill vara inomhus och kura vid elden.


Så för att bli varm om hjärtat visar jag upp årets perenn....!!!





Årets perenn 2012 är blå bolltistel.....

....ytterligare en av mina favoriter.
 En växt som inte kräver särskilt mycket här i livet och
 som är väldigt anpassningsbar både 
bland andra perenner där den gärna
 hjälper till att framhäva andra.
 Vad man dock ska tänka på är att den är lätt 
fröar av sig så vill man inte ha den på fler platser
 i en perenn bänk så klipp av blommorna 
efter blomning .
Som solitär gör den sig alltid rättvisa
 med sina underbara taggiga bollar och
 där kan man med fördel låta bollarna stå kvar
 och vara en prydnad även resten utav året.....=)








Kom i håg...



När man sår i sin trädgård gror det i ens drömmar.


CAPRE DIEM !!!


Ninni





3 kommentarer:

  1. Kul blogg jag hittade via trädgårdstecken utmaningen!
    Årets perenn köpte jag förra året och är så nöjd :)
    Önskar en fin fredag och helg,
    kram Sussi på Stolpås

    SvaraRadera
  2. Nu hälsar vi våren..härligt med årets perenn, det vittnar om att vi har den ljusa tiden framför oss eller hur:) I helgen ska det fejas på balkongen och planteras för sen finns ingen tid, då är det bara stugan som gäller..
    Ha en riktigt skön avslutning på din ledighet.
    Kram Anne

    SvaraRadera
  3. Gillar också bolltisteln. Tycker att dess enkelhet är så fin. Det där med LAN kan ju köra slut på en. Har man turen är de någon annanstans så man får sova som vanligt ;)
    Ha en fortsatt bra helg!
    Kram Ullis

    SvaraRadera