NInnis carpe diem

NInnis carpe diem
Ninnis Carpe Diem

fredag 16 mars 2012

Fredags inspiration...


God eftermiddag !!!




Trots att jag räknar mig till den lyckliga skaran 
som "älskar" sitt jobb så är fredagen alltid 
varmt välkommen....=)
Just idag så skiner solen men...
det blåser nordan vind så det trevliga vädret
 tappar ganska mycket udd.
Satt mig dock utomhus i solen en stund 
för att ögna igenom en hög med inspiration
 som jag inhandlat. 
Just nu då det tinar och man börjar se glimtar av
 det som göms i snö...
så kliar det i fingrarna och en trädgårdstidning 
kan för ett tag stilla suget och längtan. 




Har även besökt världens bästa inrättning biblioteket 
för att kolla in deras uppsjö av trädgårdsböcker 
och hittade en bok med den passade titeln 
" Den svenska trädgården" 
som är skriven av Dan & Ann-Christin Rosenholm


Boken flödar av inspirerande text och av bilder 
som ger en så många ideer att ta med in i 
sin egna trädgård......=)

En bok väl värd att låna !!!



Ha en skön fredagskväll....<3


Kram Ninni


3 kommentarer:

  1. Va härligt med så mycket inspiration!!!!

    TREVLIG HELG!

    SvaraRadera
  2. Hej Ninni !
    Tittar in till dej under hockeypausen ;) Ser att du har lånat en av mina favoritträdgårdsböcker ! - Man blir alldeles galen av längtan till trädgårdssäsongen börjar. Men än så är det bara Kungsljusen från förra året som sticker upp ur snön ;) !
    Ha en härlig helg !
    Kram Anneli ♥

    SvaraRadera
  3. Alltid trevligt att läsa om trädgård! och det finns många bra böcker.
    Trevlig helg
    Mariana

    SvaraRadera