NInnis carpe diem

NInnis carpe diem
Ninnis Carpe Diem

söndag 23 oktober 2011

Ryktet går....



Det viskas om att Kung Bore är på intåg
 och att gumman frost är och rekar....=)

Gubben höst har packat väskorna och rest till varmare länder.
Kanske reser han tillsammans med alla fåglar
 som flyger i V form och som vi får önska
trevlig färd och varmt välkomna tillbaka.
Igår kom några flingor singlande ner
 och inlandet blev vitt.
Vi som bor vid kusten får vänta lite till
...men det är nära nu.

Det är tur att man har projekt som gör den
mörka tid som väntar en aning ljusare. 
Här kommer lite före och efter bilder
 på vardagsrummet som jag lovat....nu är det klart!!!
Vi jobbar på för fullt med sovrummet som även
 det snart har en ny skepnad.
Bilder på det kommer inom en snar framtid....
men först .....vardagsrummet !!!


FÖRE


EFTER



FÖRE


EFTER

Jag och min familj tycker att allt blev ljusare
 och att vi har mer utrymme trots
 att vi egentligen har större möbler där just nu.
  Vitt är en färg som genomför magiska trick
och hjälper till att "lura" ögat....=))



Här kommer många timmar under dom
 mörka vinter månaderna tillbringas.
Tv tittande eller en god bok i soffhörnet
 kommer avnjutas. 
 Framför allt en skön brasa kommer att brinna
 i kaminen som ej syns på bild
 men som finns till vänster om den
 svarta lyktan som står på golvet.


Ha en skön söndag och ladda inför en ny arbetsvecka!



/Ninni







4 kommentarer:

  1. Så fint med vitt! Och då menar jag inte de små flingorna, även om jag tycker att de, i singlande form, är vackra. Jag menar ditt vardagsrum! Tänk så kul det är att förändra när det blir så bra. Och vilken söt Ninni med annorlunda halsbandsjal jag nu har sett!

    Ha en skön söndag.
    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Ja det kan bli stor skillnad med vitt:) Jag har länge funderat på att måla matbord och skåp vitt men det verkar så jobbigt:)
    Ha det gott
    Stor Kram Annelie ♥

    SvaraRadera
  3. Vad fint det blev, ja man kan verkligen förändra ett helt rum med lite färg..jag är ju lite beroende :) och kladdar på det mesta.
    Ha en fin vecka Kram Anne

    SvaraRadera
  4. Jättefint!!! Ja, tänk vad lite vit färg gör! Och ljuset behöver vi ju extra mycket så här års.

    Ja nu är det nog inte långt kvar till hösten gjort sitt och vintern är här. Läste på min blogg att vi hade snö här nere i Göteborg i slutet av oktober förra året.

    Ha en fin dag!
    Jenny

    SvaraRadera