NInnis carpe diem

NInnis carpe diem
Ninnis Carpe Diem

lördag 8 oktober 2011

Oktober....


Oktober är för mig den stora höstmånaden
 med hög luft och underbara färger.
 Samma månad påminner oss även
gång på gång hur nära det är till snö...
Vi måste skrapa bilens rutor på morgonen,
 vantar och mössor åker på...
man börjar leta fram långkalsonger.
Dagarnas få plussgraderna kommer
närmare och närmare nollsträcket.



Vintern är på gång...och i ännu nordligare delar av
 vårt land har regnet redan haft
 inslag utav snö så vi vet att det kommer.
Just nu har jag dubbla känslor inför
vintern tror att det beror på att jag känner mig
 lurad på september månad som bara har regnat bort.
 Jag inbillar mig att man behöver alla dessa månader
för att kunna ta emot nästa årstid på bästa sätt.
Vi behöver få förbereda oss mentalt inför mörkret och kylan
 men i år har vi tappat bort en månad...och det känns!!!


Måste bara visa grannens buske/träd som jag ser varje morgon.
Visst har den en härlig glöd!!!


Avslutar inslaget med en rosa blomma för att
visa mitt stöd för bröstcancerforskningen.
 Sänder en varm tanke till alla kvinnor
 som kämpar mot denna kraft men också
till alla som förlorade kampen. 


Ha en skön lördag!


/Ninni

3 kommentarer:

  1. ja vi har blivit lurade på september månad..så nu hoppas jag att vintern skjuter fram sig minst en månad till:)
    Ha det gott!!

    SvaraRadera
  2. Heeeej Ninni!

    Klicka in dig till Svenska Trädgårdsbloggar.se, läs nya medlemsregler och förnya ditt medlemsskap om du vill fortsätta vara med.... Och det hoppas jag att du vill:-)
    Ha en fin helg, kram H.

    SvaraRadera
  3. God kväll, ja visst är hösten häärlig. Så vackra bilder du visar. man får skynda på att njuta av höstens alla färgen, för snart ligger de på marken;)
    Kramkram <3 nettan

    SvaraRadera