NInnis carpe diem

NInnis carpe diem
Ninnis Carpe Diem

lördag 29 oktober 2011

Ett skratt förlänger livet....




Snacka om häftiga kast i vädret från minusgrader och
 snötunga moln till plus grader och sol.
Det enda som verkligen är konstant är...
....BLÅSTEN.

Dagen har gått som en dans med både snabeldraken
   (dammsugaren) och skurborsten som mina kavaljerer.
 Känner mig så rik när mitt hem doftar såpa
och jag vet att allt är rent....=) 

Nu laddar jag inför eftermiddagens derby möte
 i ishockey som vi skämtsamt säger här i Piteå.
Pite norra (Luleå ) möter Pite södra ( Skellefteå )
där mitt hjärta klappar för det södra Pitelaget....=)

Det blir mycket tv tittande denna lördag
 för ni glömmer väl inte av uppstarten av Så mycket bättre.
Jag ser fram emot detta program och hoppas
 på lika hög klass som förra omgången.

Måste bara dela med mig utav denna länk som förgyllde min tillvaro
 och förlängde mitt liv om man räknar med att
skratt förlänger livet....=))


Ha en skön lördag alla goa människor !!!

Glöm inte att förlänga natten med en timme....klockan ska tillbaka....=)


Kram !!!

/Ninni

3 kommentarer:

  1. Hej vännen håller med dig, ett skratt förlänger livet!!!
    Usch vad jobbigt för din mamma, men också för dig. Min man är helt i chock fortfarande efter över ett år...
    Och dessa provsvar kan man få vänta länge på. Jag har väntat massa gånger. Mellan tio och tolv veckor. det är inte acceptablet av vår sjukvård.
    Hoppas hon får ett bra besked snabbt.
    Kramkram<3 nettan

    SvaraRadera
  2. hahaa, har faktist aldrig hört att man kallar damsugaren för snabeldraken :=) men det blir det nu.

    Ja, det är tvära kast mellan väderlekarna men så länge jag slipper snö är jag glad.

    Önskar dig en trevlig helg!
    Hoppas det gick bra i matchen och ditt lag vann.

    SvaraRadera
  3. Visst är det härligt att skratta..å visst var så mycket bättre en härlig stund om det inte vore för alla avbrott hela tiden..
    Idag blir det en lugn dag med näsan i en bok.
    Ha en skön söndag Kram Anne

    SvaraRadera