NInnis carpe diem

NInnis carpe diem
Ninnis Carpe Diem

måndag 13 juni 2011

Nedräkning pågår...


Äntligen så har vi flyttat ut till stugan.
Vilken skillnad det är att komma ner
 hit efter en arbetsdag.
 Här landar man på ett helt
 annorlunda sätt än hemmavid.

På jobbet håller jag på att knyta ihop
säcken och göra terminsavslut.
Jag känner verkligen hur man börjar
 nedräkningen till sommar ledighet.
Hoppas på att värmen hittar tillbaka till oss.
 Vi har förvisso idag haft solen framme
 och legat vid 15 grader
men mycket vill ha mer...=)


Min otroliga akleja ställer till det
 med många härliga klockor
 även detta år... en trotjänare.


Fjärilslavendeln med sina speciella knoppar
 och blommor är en planta
som finns hos mig varje sommar.
Dels för att jag tycker den är häftig
 i sin utformining men
 även för sin dragningskraft
 på dom bevingade små varelserna
...fjärilarna.





Lupinens ståtliga knopp
 får en att längta till dess
att den blommar och ger oss fägring.
 Ogräs kanske vissa av er säger i vårt
avlånga land men i min trädgård
 så är det en "ståndaktig" skönhet...=)


En kinesisk vis man sa....

"Undret är inte att flyga i luften eller att gå på vatten utan att vandra på jorden."

Ha det så gott !!!

/Ninni







3 kommentarer:

  1. Härligt avkopplande det låter att flytta till stugan. Vi var i a f 2 nätter i grannarnas vid kusten i helgen. Alltid något :-)

    ha de så bra
    Kram Bittan

    SvaraRadera
  2. Tänk vilken skillnad från oss i söder till er i norr, jag var ute i går och klippte ner de flesta av lupinerna som var helt överblommade....och dina står i knopp...
    Här har vädret småregnat i förmiddags och sen varit lite sol och lite moln....
    Ha en bra dag
    Kram Malin♥

    SvaraRadera
  3. Vad skönt ni har det.
    Hoppas att vi alla får njuta av värmen igen nu när sommarlovet har börjat!!!
    Ha det bra!!!

    Kram kram

    SvaraRadera