NInnis carpe diem

NInnis carpe diem
Ninnis Carpe Diem

söndag 26 juni 2011

Återhämtardag


Vilken härlig helg jag har
 haft tillsammans med
 underbara vänner.
Trots alla prognoser med regn
 så sprack det upp...
...midsommaraftonens kväll/natt
 blev magisk .

Midsommardagens kväll
tillbringade vi på"Beach Party"
 på Piteå havsbad.
Vi lyssnade på ett av
våra favorit band
"CHICAGO" som spelade
 utomhus i midnattssolen.
Därför blev våran söndag
en återhämtar dag
som tillbringats
i solen.


Min vita akleja blommar
 för fullt med härliga klockor.


Findlands vita ros är
 full av blommor
 och trädgårdens "minihjälpredor" humlor


Mormorsrosen blommar
 även den och ger oss
underbar fägring.


Min vallmo "Viktoria"
 står ståtligt med
 stora blommor.

Naturen är ganska häftig
 när en ganska smal stjälk
 kan bära upp så stora
 ståtliga blommor
utan att gå av.



 Jag har fått reda på
 att min besökare var
 en större dagsvärmare.

Ha det så gott !!!

/Ninni



2 kommentarer:

  1. Hej Ninni
    Vad skönt att även din midsommar varit bra.
    Jag tillbringade min dag igår i trädgården, så skönt att få pula med de man själv vill....
    Ha det bra
    Kram Malin

    SvaraRadera
  2. Vilken bra helg du haft.
    Konsert i midnattssolen,låter helt
    underbart.

    Ha en fin start på veckan:)
    KRAM Tina

    SvaraRadera