NInnis carpe diem

NInnis carpe diem
Ninnis Carpe Diem

lördag 4 juni 2011

Jag ska måla hela världen....


....lilla mamma.... =)

Oj vad det var behövligt med färg på stugans väggar.
Man ser det inte medans man lever i det
 men så fort man gör något då märks behovet.
Känner mig verkligen osynlig och missar säkert
 en massa fint på era bloggar
( ska ta igen det när allt är klart ) 
men just nu går målningen i första hand.



Måste dock erkänna att jag smet iväg en stund till 
Annicas handelsträdgård för att "kolla" in hennes års plantor.
 Som ni ser så gick det som vanligt
med att "bara kolla" utan det följde påsar med hem

Förut så drev jag upp plantor i massor.
Men i och med att vi bor på stugan hela somrarna
och växthuset finns hemmavid
så känns det inte lockande med att färdas emellan.
Det finns så många andra duktiga "trädgårdstokiga"
 som jag numer kan stödja och handla plantor av istället.



Min "trollius"  Smörboll ska till att blomma.
 Denna planta fick jag ur min älskade farmor Lilly trädgård
för ca 25 år sedan och jag har vårdat den ömt sedan dess.
Varje gång den blommar
 så känns farmors närvaro extra tydligt.
 Tänk vilken gåva hon delade med sig till mig
 både vad det gäller intresset för trädgård
 men troligen också sina gröna fingrar...=)

Ha en skön helg !


/Ninni



1 kommentar:

  1. Hej !

    Nu äntligen när jag bytte webläsare funkar det att
    kommentera :-)
    Tänk vad lite strul kan få en att bli frustrerad !
    fint det blir med rödmålningen.
    En gång för länge sen fick jag ett ryck och ville måla huset i en annan färg än falurödfärg tur att jag blev stoppad av Darlingen :-)
    ha en fortsatt fin helg .

    Kram Bittan

    SvaraRadera