NInnis carpe diem

NInnis carpe diem
Ninnis Carpe Diem

onsdag 3 juli 2013

Namnam.....=)


Hejsan svejsan....!!!





Humlan fascinerar mig och
 att fånga den genom linsen är
 en utmaning till mig själv....=)




 Visst är den en underbar 
liten varelse så betydelsefull
 för min trädgård....!!!



Dikt av Lennart Hellsing

Humlan

Humlan kan inte flyga 
för vingarna är för små. 
Den struntar i allt vad man
 säger och flyger ändå. 

Säg mig du lilla humla 
hur går den där flykten till. 
 Men humlan den brumlar och mumlar:
 Man kan allt man vill.


( Idag vet vi att humlan flyger på
 ett särskilt sätt se HÄR...
men jag bara älskar denna dikt 
egentligen mest för den sista raden.)




Kram Ninni



2 kommentarer:

  1. Härliga foton och en söt liten dikt :) Kram

    SvaraRadera
  2. Tack för dikten och givetvis bilderna också! Väldigt fint och klokt.
    Ha det bra!

    SvaraRadera