NInnis carpe diem

NInnis carpe diem
Ninnis Carpe Diem

tisdag 9 juli 2013

Hos mig händer det väldigt.......


Hejsan....!!!


....lite saker just nu i min stugträdgård. 
Det blommar och så men 
få nya ideer sätts i verket.

 Men denna sommar är vigd till 
nära och kära som reser upp 
från södra grader för att 
umgås med oss.....=)

Jag hann ju dock börja med 
att utöka en bänk under våren
 som jag tänkte visa lite bilder från.


 Dags för utgrävning....


...och så planteringen.....



...och så pyntet...


...min älskade make han
 snickrar och smider....





Ett "misslyckat" gjutet fågelbad
 fick en taklök planterad i sig istället. 
Och så ett smide skydd ( från bollar )
till en spröd hosta "white feather". 




Så ser det ut just nu...
...för så är det hos mig.
Helt plötsligt tar den en 
annan skepnad för damen
 har fått en ny ide....=)


Kram Ninni





2 kommentarer:

  1. Vacker rabatt både av växtval och pynt.
    Här hos mig pågår det en massa projekt och nya ideér föds hela tiden :=)

    Njut av sommaren och ha det bäst!

    SvaraRadera
  2. Så läckert det blev med stegen. Jag la en en bild på äggklövern på bloggen så att du kan se hur den ser ut.

    Elisabeth

    SvaraRadera