NInnis carpe diem

NInnis carpe diem
Ninnis Carpe Diem

lördag 17 december 2011

Lördagsmyz...!!!



Sitter med en kopp kaffe och
tittar ut genom köksfönstret på ett
 visserligen vitt landskap men
  ack så sargat.
Här har det regnat dom senaste dagarna
 och isgator har skapats så sjukvården har fått jobba hårt.
Vilken konstig höst/vinter det har varit !!!
 
Idag blir det att handla allt i matväg
som redan nu kan inhandlas inför julen.
Måste dessutom fylla på i burken
 med pepparkakssnurror...
min yngsta son påstår att vi har
små råttor i huset.....=))
 

 
Idag serveras det lite bilder från ärvda tomtar
 som hamnat i min vård eftersom dom
 underbara ägarna ej finns bland oss längre.
 Denna tavla har min underbara svärmor
broderat och den finns hos oss i hennes anda.
 


Tomten som står här tillhörde min högt älskade farmor Lilly.





Dessa båda tomtarna kom från min underbara mormor Arvida.


Tänk så många minnen "prydnader" framkallar
  både känslomässigt och sinnligt.
Dom hjälper oss att för evigt hålla dessa betydelsefulla
 personer vid liv generation efter generation.

För att kunna ta sig framåt i livet måste man
känna till sitt förflutna och var man kommer ifrån.....


Ha en skön lördag !!!


Kram Ninni


 

2 kommentarer:

  1. Hej !
    Härliga minnen du har.Gillar också saker som har en betydelse och minnen av en person. Har massor av sånt och saker som jag fått vid speciella tillfällen ända sen jag var riktigt liten.Det är därför jag har svårt att handla på loppis,
    Även nyshoppandet måste ha en mening, typ att man köper en sak till minne av ngt.
    Knasigt ja kanske det men vem fasen e normal :-)
    Ha en fortsatt mysig helg.
    Kram Bittan

    SvaraRadera
  2. Det är ju de sakerna man fått ta hand om från sina nära och kära som inte är med oss längre som betyder nåt och som gör ens hem till ett hem... ha en skön fortsatt lördagskväll//kram maria

    SvaraRadera