NInnis carpe diem

NInnis carpe diem
Ninnis Carpe Diem

tisdag 16 augusti 2011

Vemod i hjärtat.....


Under min promenad ikväll kände jag för
 första gången att det verkligen är höst på ingång.
 Luften känns högre och "mörkret" kommer
 närmare för varje dag som passerar. 


Det strålar vackert rött i skogen men
 däremot så lyser både lingon och blåbär 
med sin frånvaro här vid kustbandet.


Stranden där vi badat under sommaren är tom
och används endast utav myrorna som gör sig klara för vintern.
 Fåglarna har börjat samla sig till resan söderut och
 sjunger en sista visa för oss som njutit av
deras sällskap under hela sommaren.
En massa höstlika tecken hopas framför ögonen
men i det största deltar vi själva.
 Familjen Lindkvist flyttar från stugan
 efter nästan tio underbara veckor.


 Tack vårt sommarparadis !!!

Ha det så bra !

/Ninni

3 kommentarer:

  1. Vad fint ni fått det på altanen,förstår att du inte vill åka därifrån.Sommaren tog slut alltför fort.Men nu får vi njuta av höstens färger istället:)

    Ha det bäst:))
    Kram Tina

    SvaraRadera
  2. Vad härligt det ser ut. jag förstår att det är svårt att lämna det..
    Höst..nej nej..jag vägrar haha..

    Ha en skön dag Kram Anne

    SvaraRadera
  3. ja visst är det så att hösten närmar sig med stormsteg...jag gillar det inte alls, inte än. Men vi kan inte på verka det....
    Ha det bra
    Kram Malin

    SvaraRadera