NInnis carpe diem

NInnis carpe diem
Ninnis Carpe Diem

torsdag 26 maj 2011

Nu grönskar det....

 

Nu börjar det att grönska ganska mycket även hos oss i norr.
Visar här ett hopklipp utav min hängbjörk
som så länge har stått i startläge för att slå ut.
Vi har även fått hem våra årliga hyresgäster
 utav den ena holken som sitter i björken.
 I den ena bor vårt älskade flugsnapparpar
och i det andra så huserar det ett blåmes par.
Samma varje år!!! 
Jag har under några dagar försökt att fånga flugsnapparen på bild
och idag lyckade jag äntligen men inte är det lätt inte...=)


Häggen är på gång att börja blomma
 och för mig är det ett stort sommartecken.
 Hoppas bara att det snart lugnar ner sig med blåsten
 så att vi hinner njuta utav blomningen
 vill inte att den bara "blåser" förbi....=)


Även min lönn blommar för fullt på sina grenar .
Helt fascinerande att blomningen kommer före bladen.
Men det är ju tjusningen med naturen
att där finns inga rätt eller fel
utan så här är det bara.




Mitt zinktråg har fått ny gäst.
 Fjärilslavendel är en så vacker växt
med sina skira lavendelfärgade blommor
och det vackra gröna /grå bladverket.
 Ett pluss i kanten är ju även
 att den attraherar fjärilar
 och andra medhjälpare
 i trädgården.

Ha det så bra i myllan!

/Ninni


2 kommentarer:

  1. Ja nu har vi en fin tid framför oss och det gäller att hinna njuta av den.
    Häggen har precis börjat att slå ut här ochså.

    Blåsten och varannandags regn gör ju att man inte kan vistas ute så väldigt mycket det är ju synd för kommer det lite värme så nästan exploderar allt i blommning och grönska.

    Ha en riktigt trevlig helg
    Gunilla

    SvaraRadera
  2. Men såå kul att jag hittade dig, en till bloggare från Piteå!!!
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera