NInnis carpe diem

NInnis carpe diem
Ninnis Carpe Diem

onsdag 12 januari 2011

Böcker

Jag har haft en långvarig passion hela mitt liv med denna hårda,inbundna och hemlighetsfulla tingelse. Jag har dessutom aldrig tvekat en sekund på det vi har ihop eller velat vika från dess sida.Jo denna kärleksförklaring kan stämma in på känslan för min älskade man förutom att vi inte har haft hela livet tillsammans. Vad jag dock syftar på är det jag och böcker har och det vi alltid kommer att ha.Jag bara älskar känslan att för första gången öppna en bok som jag vet på ett eller annat sätt kommer ge mig en fantasiresa under en tid. Älskar hur böcker luktar, deras tyngd i handen och prasslet när man vänder till nästa sida. Idag kan jag dessutom höra på böcker via min telefon ...rena himmelriket då man som jag ibland tycker att det finns så många böcker och så lite tid.Måste också bara beröra denna underbara instutition som BIBLIOTEKET är ...vilket privillegium att vi i Sverige bara kan knalla in där och fylla väskan med härliga böcker,läsa dom samma och sedan lämna dom åter och låna nya.
I LOVE IT !!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar