NInnis carpe diem

NInnis carpe diem
Ninnis Carpe Diem

söndag 16 juni 2013

Får jag presentera Kajsa....!!!


Hejsan !!!



  Jag har härmed nöjet att presentera 
min marktäckande klematis KAJSA...=) 
En rikligt blommande klematis med dubbla,
 klockformade blommor ca 8 cm stora.


Blommorna har en violettröd färg 
och avger en svag doft.
 Växten trivs i sol -skugga.
Klarar upp till växtzon 5 som det
 är hos mig här i Piteå.



 Klockorna är ljuvliga och svajar lätt i vinden.


 

Hos mig har hon fått ett stöd i livet
 genom en båge av armeringsmatta...
hon verkar gilla att få klättra på lagom höjd....=)




 Lev och Må...!!!


Kram Ninni













4 kommentarer:

  1. Såna där små blommande klematisar är underbara
    jag har flera olika som jag trodde hade dött i vintras men nu kommer de med raketfart
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera
  2. Jag njuter med dig!

    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. Marktäckande klematis har jag aldrig hört talas om .....men den är misstänkt lik min som jag tvingar upp på spalje :-)))
    ha en skön midsommarvecka.
    Kram Bittan

    SvaraRadera
  4. Så vakker Kajsa er! Jeg liker så godt disse småblomstrende klematisene, for de svikter aldri.

    Klem Marit

    SvaraRadera