NInnis carpe diem

NInnis carpe diem
Ninnis Carpe Diem

tisdag 28 maj 2013

Nu grönskar det....!!!


Godmorgon....=)




Än står mycket i förstadiet i 
mina blombänkar men 
mina funkior har börjat titta upp.
 Mitt hjärta tar alltid ett skutt 
av glädje när deras knoppar syns i jorden....=) 
Någon sort som står i solen har kommit 
längre men alla ser ut att klarat sig. 
Varje daglig sväng bjuder på 
något nytt som glädjer...
så härligt det är då allt
 spirar igen....!!!





Njuter och fångar dagen.....=)



Kram Ninni







5 kommentarer:

  1. Ja tänk vad kul det är att går runt och kika om man hittar nåt nytt som slagit ut sen sist :)) Några av mina funkior syns inte röken av. Synd!!

    Kram

    SvaraRadera
  2. En sväng i trädgården varje dag nu är det allra bästa för humöret. Vad kan göra en mer lycklig än att se allt spira....

    Ha en bra dag! Kramar

    SvaraRadera
  3. Ja,nu är det underbart
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera
  4. Jag ser att du har ett stort trädgårdsintresse.
    Jättevacker trädgård både hemma och i stugan.
    Vi har haft villa i 31 år, sålde den i november och har flyttat till en fin lägenhet, vi bytte bostad med husköparna.
    Eftersom vi är i stugan mesta tiden av sommaren så kändes det att det är bra att bo i lägenhet och inte behöva anlita folk för gräsklippning m.m.
    Vi trivs jättebra, lägenheten är i ett tvåfamiljshus med egen ingång och gård.
    Var har ni er stuga?
    När man åker till vår stuga åker man mot Rosvik, sen Trundön- Berkön, du kanske vet åt vilket håll det är.
    Stugan har inte strandläge, men vi ser havet från vår gård.
    Trädgården där var ganska vildvuxen när vi köpte den, men maken har rensat och klippt mycket så nu är det lite bättre. Vi är inte så insatt i blommor och buskar men det var så kul förra sommaren som var den första i stugan, att se vad som växte utanför stugan.
    Här på din blogg kan jag få mycket inspiration.
    Ha en fin dag.
    Hälsningar
    Maria

    SvaraRadera
  5. Jag gillar också funkior....tror att jag ska börja spara på dem, har bara 5 olika sorter och jag har läst om att det finns MASSOR med fler sorter:) Fast jag ska ju ha dem någonstans också....fast vid dammen är ju ok....
    Ha det gott.
    Kram

    SvaraRadera