NInnis carpe diem

NInnis carpe diem
Ninnis Carpe Diem

torsdag 17 maj 2012

Underbara regn.......



God morgon alla fina !!!




Idag så regnar det ett helt underbart regn … 
sakta stril som bara smeker mina perenner och
 buskar som längtar efter vätska. 
Visst hade jag gärna haft kvar den härliga värmen
och solen som svepte in oss igår men
 som god "trädgårdsmästare" så vet jag 
att uppskatta ett milt regn. 

Imorgon vill jag dock ha tillbaka SOLEN och
 dom härliga graderna på termometern...
så var det slut med den filosofiska sidan....haha....!!! 


Behöver dock lite ögongodis...!!!

Hittade en bild på min Finska ros i full blom. 
Det var ju på dom buskarna vi gick lös med röjsågen 
 för att ge dom en föryngring.
 Skönt att det finns foton att njuta av
 till dess att dom vuxit upp igen....=)



Ha en skön Låååååååånghelg !!!

Lev och må...<3

Kram Ninni


1 kommentar:

  1. Hej min bloggvän ♥
    Har suttit och läst igenom dina inlägg sen sist jag var här...det blir väldigt lite datorsittande just nu ! - Visst är det underbart att äntligen få pyssla i trädgården. och som alltid har man glömt vad som växer i bänkarna ;) Mössen har jobbat hårt i vinter, och det är aldrig kul att se. Ser att du har en Flamentanz...Funderar på att plantera sådana vid muren där vi ska göra vårt "projekt"...Dom är väl rätt tåliga, växer dom snabbt också ???
    Kram Anneli

    SvaraRadera