NInnis carpe diem

NInnis carpe diem
Ninnis Carpe Diem

lördag 12 november 2011

Nästan färdigt....


Sovrummet är nästan färdigt....
lite små "piff" saknas men
 jag jobbar på det....=)

Vi har inte så stort sovrum och
 i mina ögon behöver vi inte det.
Ett rum som används mest när
ögonlocken är stängda.


Vår säng är ingen "kingsize" men
 den rymmer både en kung och en drottning.
 Våra älskade prinsar har även dom fått
 plats här under årens lopp.

Finns det hjärterum så finns det stjärterum.....=)





Eftersom en vägg är full med garderober
(motsatt sida till fönsterväggen)
 och dess dörrar bör gå att öppna
så ryms inte två sängbord på var sida om sängen
Vår lösning på det blev att nyttja väggar
och hyllor som förvaringsplats.




Känns som om jag är inne i en "vit" period just nu haha...
Här har färgen verkligen gjort sitt jobb
 rummet känns både större och luftigare.
Eftersom det är så nära till advent
 så "julade" jag redan till detta rum.
 Jag funderar fortfarande på
 vilken komplementfärg som jag vill ha...
kanske turkost eller lila....hmmm.





Här pågår det en kompromiss....
maken ville absolut ha en stor platt-tv i sovrummet.
Så därför försökte vi göra den "snygg"
med hjälp av en läcker tapet.
Jag är nöjd och måste erkänna att det är ganska skönt
att ligga och se tv ibland...men säg inget till maken...hihi




Att tända ljus och på kvällen ligga tätt tillsammans
 och se tv och samtala är väldigt mysigt...<3

Ha en skön lördag !!!

/Ninni

6 kommentarer:

  1. Fräscht och mysigt!

    Kramar Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Vad fint du/ni har gjort det, riktigt mysigt.
    Jag har haft jätteproblem med att få mina kommentarer skickade men du ska veta att jag tittar in till dej..
    Ha en skön lördag kväll Kram Anne

    SvaraRadera
  3. Härligt ikväll verkade det fungera/Anne

    SvaraRadera
  4. Jättefint sovrum ni har! Verkligen snyggt och fräscht. Tapeten bakom tv:n är jättesnygg, var kommer den ifrån? //kram maria

    SvaraRadera
  5. Så fint ni får det i sovrummet. Skönt att få fixa och dona det sista för att få mysigt. Tur att vi bor på olika ställen så kan ju du ha snö och jag vara utan ;)

    Ha en fortsatt bra helg!
    Kram Ullis

    SvaraRadera
  6. Kanonmysigt & fräscht sovrum, det är så snyggt med vitt, jag är också inne i en vit "period". Vårat sovrum är inte heller stort och jag gillar din lösning med vägghyllan, det blir ju även lättstädat på golvet när det är lite trångt.

    Roligt med finbesök av domherrarna, dom är så vackra.

    Kram kram/Ninna

    SvaraRadera