NInnis carpe diem

NInnis carpe diem
Ninnis Carpe Diem

torsdag 3 november 2011

Mini höstlov....=)





Jag har ett mini höstlov detta år.
 Det blir skönt att få rå om familjen några dagar.
 Torsdagen erbjöd redan från morgonen
en kall men solig dag.
Jag och maken som också är ledig i dag körde
 in till Piteå och så tog vi vår morgon promenad i
"ny" miljö...omväxling förnöjer.
Naturligtvis så följde min kamera med
 så att jag kunde fånga min stad i morgonstund.




Piteå är en "vattenstad" som omges utav både havet och älven.
 Under vår promenad så strövade vi vid kanalen
 som rinner genom Piteå och länkar samman älv och hav.
 Måste säga att våra styrande verkligen tagit reda på vår placering
och vi lever upp till en vattenstad/båtstad.

Dessutom så har vi konstverk utplacerade i parkerna
 som minner om kust/hav och vatten.



Hoppas att ni alla också fick en härlig start på eran dag.

Vill sända en STOR kram till er alla som tar er tid att titta in hos mig !

Tack även till mina följare ni har för alltid en plats i mitt hjärta !!!



Ha en skön torsdag!

 
/Ninni

1 kommentar:

  1. Åh vilka härliga bilder, vad fint det är i Piteå. Jag kommer ihåg när jag var liten och vi bilade med husvagn till Finland, då campade vi vid Pite havsbad på vägen dit, och det var jättemysigt.
    Här i Varberg är det ganska gråa dagar och idag började det mörkna vid tretiden, inte så kul så för att göra livet lite ljusare så målar jag våran fula röda fondväggstapet vit, haha. Hoppas det blir bra bara, det återstår att se.
    Kram på dig/Ninna

    SvaraRadera