NInnis carpe diem

NInnis carpe diem
Ninnis Carpe Diem

söndag 11 september 2011

Stugan har "höstats"..



Idag har vi verkligen utnyttjat det vackra vädret
och tillbringat hela dagen ute på stugan.
 Vi har plockat bort alla sommar blommor
och rensat lite bland perennerna.
 Allt pynt har satts in i bodan för vintern.
 Så nu känns det verkligen tomt både utomhus
och invärtes i hjärteroten...=(


Stugan känns väldigt kal som om någon glömt att klä på den.
 Måste ändå säga att det är skönt när det är gjort och
 det dåliga samvetet inte behöver infinna sig....
tiden räcker inte till just nu.


Lite höstfint fick det allt bli med enris i en kruka.

Grattis till Västerbottens TV-pucklag....GULD!!!


Ha en skön söndagskväll !!!


/Ninni




3 kommentarer:

  1. Visst känns deet skönt att ha plockat undan det som skall in för vintern. Och hälst nu när det har regnat i flera dagar.
    Jag har bara någon blomlåda som skall tömmas.
    Sedan går jag lös med häcksaxen och klipper ner alla perennerna som jag kan klippa. Inte gräsen. Men annars allting det är så bra att ha gjort det för på våren är det så mycket annat som skall göras ute på sommarstället.
    Nu börjar det regna och det ser inget lovande ut i veckan som kommer.

    Ha det gott
    Gunilla

    SvaraRadera
  2. Skönt att få det gjort. Det värsta som finns är att ha saker "hängandes över en". Hos oss kom det en rejäl skur på eftermiddagen men på förm. fick vi lite gjort.

    Ha en bra vecka!!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Halloj, vilka härliga höstbilder. Jag gillar krukan med enriset, gjorde sig jättebra bredvid den stora ljuslyktan & ditt hjärta av hönsnät blev så fint. Det är väl härligt att få städa undan ändå, har själv varit på tippen med massa skräp. Uterummet har fräschats till & mina utekrukor ska få höstblommor i sig har jag tänkt.
    Kram på dig, Ninna

    SvaraRadera