NInnis carpe diem

NInnis carpe diem
Ninnis Carpe Diem

söndag 28 augusti 2011

Höst i luften....eller...???


Idag känns det lite "tungt" men det är så det ska kännas
efter två härliga fester med underbara människor.
Tjejfesten i fredags var jättekul med mycket surr och skratt.
Min mat föll alla i smaken och förädlade drycker flödade.
Det var dessutom så härligt varmt att vi största delen satt ute
på stugaltanen och njöt av varandras sällskap i skenet
av många tända ljus i höstmörkret.
  Igår var det då dax för kvartersfesten med blandade åldrar
 från ca 1 år till drygt 80 år....vilken härlig gata jag bor efter.
  Där finns helt underbara grannar som verkligen ställer upp för varandra.
 Vi är 12 hus efter våran gata och där finns 24 barn i blandade åldrar
 som igår sågs leka och spela fotboll med varandra...
GEMENSKAP...som jag känner mig ödmjuk inför 
eftersom jag får vara en del av den....TACK !!! 


Som sagt kroppen och naturen säger att det är höst
men termometern tycks inte vara inne på samma spår.
 Just i skrivande stund så visar den på +23 grader
visserligen ingen sol men ändå...=)





Översta kortet visar min brunn där lava och mossa börjat
få fäste och bildar härliga mönster.
Dessa söta svampar finns på min gård och jag
kunde inte låta bli att föreviga dem.
Trädens blad har börjat gulna och sakta singla
 ner till backen så nog är det höst alltid
men moder jord ger oss ännu en stund att njuta utav värmen
........tack för det!


Hoppas att ni alla njuter av eran söndag !!!

/Ninni


6 kommentarer:

  1. Så härligt det låter med en riktig gårdsfest, roligt att så många var med. Själv så hade vi kräftskiva hemma hos oss i uterummet & vädret var sådär ljummet varmt till långt in på kvällen så vi fick sitta med öppna dörrar & fönster för det blev så varmt. Senare när det blev mörkt så tände jag massor av ljus både ute & inne & det var såå mysigt. Så då kom mina gjuta betongljusstakar väl till pass.
    Kram kram /Ninna

    SvaraRadera
  2. Ja visst har vi haft sagolikt väder i helgen!!
    Ha det gott!!!

    SvaraRadera
  3. Vilka trevligheter du varit på! Och vilken söt blå korg du har satt krysantemummarna i!

    Hoppas din vecka blir bra!
    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  4. Ja nog känns det som höst, kallt är det!
    Kram

    SvaraRadera
  5. En liten kvällshälsning!
    Jag håller med...det känns som höst. Här är kallt och blåsigt.
    Nu ska jag ta en ordentlig runda i din fina blogg.
    Kram
    Nelya

    SvaraRadera
  6. Oj, här har det varit festligheter! Och det är inte höst i luften, bara lite sval sommar ;-D

    SvaraRadera