NInnis carpe diem

NInnis carpe diem
Ninnis Carpe Diem

fredag 25 januari 2013

Blomming Fredag....=)



Godmorgon FREDAG...!!!






Så roligt att vara igång igen med 
BLOMMIG FREDAG.
Jag älskar att titta in hos er andra
 bloggvänner och se era tankar om dom
 olika temana som Helena lägger upp.

Nytt år....nya drömmar....
temat hos Pilgrim med bloggen
 Bland rosor och bladlöss....=) 

Varje år i kallaste Januari så börjar 
trädgårdshjärtat tina upp sakta men säkert.
 Så även detta år och genast 
börjar jag ändra och förändra
 i stugans trädgård....nya ideer tar form.
Jag har i ett tidigare inlägg 
berättat om mina IDEBÖCKER...
där underbara bilder och tankar 
limmas in tillsammans med mina egna planer...=)



Mina drömmar för 2013 i trädgårdsväg är....
lite omgjort och utökat i blombänkarna 
så här är lite inspirationsbilder på mina tankar...=)


Mitt i min "båtbänk" så står en ståtlig lönn
 och mot den ser jag helt klart en lyktstege...=)


Älskar gamla bruksföremål som pryder trädgården...
en gammal mangel skulle jag gärna äga...=)




HÄR.....kan vi se fler DRÖMMAR...!!!!

Ha en skön FREDAG....!!!

Kram Ninni



21 kommentarer:

  1. Godmorgon Ninni !! Fina bilder du visar!!
    Ha en fin dag!!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Visst är det härligt med kall januari och underbara trädgårdsdrömmar. För mig är den här tiden guld värd. Fina bilder
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  3. Vilken idébank du har med de där böckerna! Hm, jag har en gammal mangel, någonstans, får mig undra var den är nu.
    /Anette

    SvaraRadera
  4. Så smart med idebøker! Det er jo en flott måte å planlegge hva en skal gjøre i hagen. Flotte bilder!
    Ha en flott helg :-)

    Klem Marit

    SvaraRadera
  5. Så fina dina idéböcker verkar vara. Ja böcker över huvud taget är speciellt underbara den här tiden på året; Trädgårdsböcker speciellt. Ha en fin helg.

    SvaraRadera
  6. Jaha! En gammal mangel? En sån med vev antar jag! Det är ju faktiskt en bra idé! Jag hade en sån som jag tyvärr slängde på tippen..... Åhh! vad arg jag blev på mig själv nu!
    Det är härligt att vi går mot ljusare och framförallt varmare tider nu!

    SvaraRadera
  7. Vilka härliga drömmar och bra med en ide´bok.Drömmar kan ju annars segla iväg så det blir lite overkligt.
    Ha en fin helg
    Kram Meta

    SvaraRadera
  8. Vilket bra tips med idéböcker!
    Fina bilder.
    Ha en skön helg.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  9. Det kommer att bli fint med stegen mot trädet! Kul med idéböckerna, jag använder Pinterest lite på samma sätt. Fin helg!

    SvaraRadera
  10. Det är mycket fint man kan göra med en trädgård (om man har någon).

    SvaraRadera
  11. Smart! så gör jag också ;) Ser att du varit på senaste Allt om Trädgård, där fanns många kul idéer i reportaget med stegen och fågelpinnarna.
    Trevlig helg!
    Ulrika

    SvaraRadera
  12. Mysigt med idébok. Tiden går snabbt när man har roligt :-) snart kan du börja förverkliga dina drömmar!

    SvaraRadera
  13. Härligt med en idébok, jag har mina idéer i huvudet. En röd stege har jag funderat på att bygga:)
    Ha en underbar helg!!

    SvaraRadera
  14. Härliga drömmar och bilder. Jag gillar också gamla bruksföremål. Kram

    SvaraRadera
  15. Tänk vad mycket man kan göra med drömmar och idèer!
    Blir snyggt med stegen mot lönnen!

    Kram Ulrika

    SvaraRadera
  16. Fina bilder! Ja i januari har man tid att drömma och planera för sommaren. Smart med en idebok.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  17. Vilken söt lyktstege! Det verkar bra med en idébok. Det är skönt att drömma sig bort i vinterkylan.
    Ha en skön helg,
    Carina

    SvaraRadera
  18. Ja nu har man börjat att drömma om hur man vill sin trädgård ska bli och du bjuder på så fina bilder.
    Hoppas att dina drömmar slår in :)

    Kram Magdalena!

    SvaraRadera
  19. Smart idé med såna böcker!
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  20. Lyktstege- vilken trevlig idé! Gillar du gamla prylar går kanske du på auktioner liksom jag. Sommarens andra nöje efter trädgården! Jag fann tre små rostiga kannor i olika storlekar sist. Rostigt och lite shabby i trädgården tycker jag om, fast inte inne. Jag är lite konstig;) de flesta brukar vilja ha samma stil inne som ute! Ha det bra!

    SvaraRadera
  21. Jag har också suktat efter en lykt-stege. Har försökt sälja in idén hos maken, och hoppas att han snickrar en stege åt mig i sommar, lyktorna får jag nog fixa själv! Det är kul med lite annorlunda idéer och få göra om det till sitt eget!/ Kram Titti

    SvaraRadera