NInnis carpe diem

NInnis carpe diem
Ninnis Carpe Diem

fredag 28 december 2012

Mellandagar....=)



Godmorgon fredag...!!!


Smakar på ordet mellandagar...
 det låter faktiskt ganska härligt. 
Dagar som är mellan två stora händelser och
 som man kan njuta för fullt av...
särskilt om man har förmånen att få vara ledig. 

Mina mellandagar går dock inte till 
att trängas på stan för det
 eventuella fyndet...inte precis jag.
 Nä jag agerar taxi verksamhet och 
service mamma till minstingen i huset
 när det kryllar av underbara 
barn hemma hos oss...=)

 Jag ser även till att få egentid...
  att lägga julpusslet och att läsa annat
 ( DECKARE ) än pedagogik böcker.
  Så kör jag bodypump....
dvs skottar oj vad vi fått snö...
kall och relativ lätt snö...
men den ska lika fullt väck.
  Då ser man mig ganska ofta med
 kameran i handen försöka fånga/fota
 medan det är ljust...
inte så många timmar men 
nu vänder det....JIPPI...!!!!

Till vad ägnas era MELLANDAGAR...???




Varma kramar !!!

Ninni



4 kommentarer:

  1. God fortsättning!

    Låter som om du har sköna mellandagar! Bara ordet är lyxigt tycker jag. Jag har ägnat mig åt att skriva årskrönika, titta på TV och läsa i julklappsböckerna. Och det bästa är att jag har tre mellandagar till i nästa vecka. Då ska jag botanisera bland frökataloger.

    SvaraRadera
  2. Jag har försökt få igång en nyinköpt vävstol.
    Varpat och pådragit en mattväv.
    Bara jag nu kan besluta vilka färger jag skall ha på mattorna så vore det bra. Då kan jag sitta och väva på lediga stunder och fundera på kommande odlingssäsong.
    Jag längtar efter våren:o)

    Hoppas du får en riktigt fin avslutning på det gamla året.
    Önskar dig ett riktigt Gott Nytt År.

    Ha det gott

    SvaraRadera
  3. Ja, vad gör jag? Umgås med man och universitetslediga ungar. Går långa hundpromenader, läser julklappsboken Samtal i trädgården av Karin Berglund, dricker härlig GT på kvällen med egen citron i, nallar av pepparkakshusets Non Stop, smygäter knäck, tittar på film, provsitter i stora växthuset en solig dag som idag. (Plus 9 där.)Sover till nio, latar mig rejält. Och kikar på din fina blogg.
    Hej från Törnrosa

    SvaraRadera
  4. Tänk att så många har fått uppleva en vacker vit jul! Och visst märks det redan att ljuset smyger tillbaka?
    Så spännande med ett nytt objektiv, lycka till med utforskningen:)

    God fortsättning på årets sista dagar!
    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera