NInnis carpe diem

NInnis carpe diem
Ninnis Carpe Diem

onsdag 10 oktober 2012

Snabb HÖST soppa....!!!



Gokväll !!!




Idag bjuder jag på ett i min familj älskat sopprecept...

Baconsoppa

3 pkt klippt bacon
2 hackade gula lökar
4-5 rivna morötter
10-12 skalade/tärnade potatisar
1 msk smör
salt och peppar
1 liter kött buljong
1 pkt matlagnings grädde

Fräs lök och bacon i smöret, tillsätt morotsrivet 
och den tärnade potatisen under omrörning ca 10 minuter.
SALTA & PEPPRA
tillsätt den tillredda köttbuljongen och 
koka ytterligare 25 minuter - häll i matlagningsgrädden 
och sjud ytterligare 5 minuter

Serveras till ett grekiskt lantbröd och en god ost. 




SMAKLIG SPIS !!!


KRAMEN NINNI





2 kommentarer:

  1. Ja nu börjar det bli soppväder...
    I morse och i förmiddags var det ett skitväder här, men sen sprack det faktiskt upp nu ikväll...men det känns att hösten är här... Det är massor med löv i hela trädgården, fast jag tycker det är lite mysigt ändå med alla löv...
    Ha en bra kväll...

    Kram Malin

    SvaraRadera
  2. Mmm vilken smarrig soppa du bjuder på, själv gjorde jag köttsoppa igår, mycket uppskattat.
    Usch och fy så mycket regn ni fått, det är ju så tröstlöst när det blir stora sjöar på åkrarna.
    Jag beklagar sorgen om dina vänner, så svårt att veta vad man ska säga men jag hoppas du/ni finner styrka och tänker tillbaka på allt roligt ni var med om tillsammans, för det skulle man ju aldrig vilja vara utan. Jag tycker livet är så jäkla orättvist många gånger, förstår liksom inte varför vissa saker händer. Men det är väldigt viktigt att man tillåter sig att sörja, gråta och skratta.

    Styrkekramar i massor/Ninna

    SvaraRadera