NInnis carpe diem

NInnis carpe diem
Ninnis Carpe Diem

onsdag 25 april 2012

Jiiippiii...SOL !!!!


Godkväll alla goa !!!





Har precis landat framför datorn med
en kaffetår efter en timmes
 promenad i SOOOOL….=)

Tänk vad denna gula stjärna kan betyda
för ens humör och livsglädje….
genast blir allt så mycket lättare
med lite värme och ljus.

Bara vetskapen om att dagen har ökat med
13 timmar och 7 minuter sedan vintersolståndet
gör att livsandarna återvänder.

Dessutom tar nya trädgårdsplaner fart i mitt huvud
 och hamnar nerskrivna/ritade i min 
trädgårds planeringsbok.




Än så länge får jag hålla mig till godo med blomfägring
 efter min makes födelsedagsbukett som 
jag försöker förnya allt eftersom …=)



Ha en skön onsdag och glöm inte att se 
trädgårdsonsdag kl. 20.00 på 2:an.


Varmt välkommen ombord Anneli hoppas att 
du får en angenäm resa med mig...<3






Kram  Ninni 







3 kommentarer:

  1. Hallå där Pite-stinta !
    Har du också dansat omkring i solskenet i dag;)
    Herremin vilken skillnad det är att vakna upp till solsken istället för snö och regn som vräker ner !
    Livet känns betydligt lättare på alla plan.
    - Jo nog är huvudet är fullt av alla slags trädgårdsprojekt för tillfället...Som alltid är man så optimistisk den här tiden på året, och tror att man ska hinna ALLT !
    -Tack för att jag får följa med på din resa...Jag har flytvästen på ;)
    Sköt om dej !
    Kram Anneli ♥

    SvaraRadera
  2. Ja visst är det härligt nu när det går åt RÄTT håll =)
    Jag gjorde ett röj för någon månad sen när det var riktigt fint väder, så jag har förberett det tråkiga så nu har jag bara massa roligt kvar att greja med i trädgården =)
    Hoppas att du får en mysig dag.
    Kram från mig

    SvaraRadera
  3. När solen kommer så är det lätt att bli lycklig! Hoppas den skiner på dej hela helgen:)

    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera