NInnis carpe diem

NInnis carpe diem
Ninnis Carpe Diem

måndag 2 januari 2012

Januari....


Idag känner jag mig väldigt tacksam över
att jag och yngsta sonen har jullov.
För utomhus är det allt annat än trevligt.
Ett riktigt skitväder är det som moder natur bjuder på...SNÖSTORM !!!
Kunde dock inte låta bli att fota lite ute på trappan
 där mitt "piff" får en helt annan dimension. 
Riktigt vackert ....!!!




Nyårafton tillbringade vi hos goda vänner med
 trerätters, god dryck ,spel och lek med många skratt...=)

Förrätt...västerbottensfylld pirog med kräft/räkröra
Varmrätt...Oxfilé provencale ,sallad, bea- och vinsås
Efterrätt...hemmagjord glass med dajmkross, passionsfrukt och hallonröra

Mums...!!!

Man blir inte klokare bara för att åren går, men man har chansen.

Tag chansen med 2012....!!!


Kram Ninni





4 kommentarer:

  1. Jag blir ändå lite avundsjuk på snön.Storm vill vi inte ha, men LITE snö vore skönt för här är så mörkt om morgnarna. Mys på i ledighetskostym och ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Fint med lite snö:)
    Här är det bara grådaskigt väder.
    God middag ni intog:)

    Ha det gott
    Kram Tina

    SvaraRadera
  3. Visst är det lite snurrig med vädret nu....men snö som den är hos er är ju inte fel. Här är den mest brungrå och slaskig... inte kul! En storm nalkas här i kväll och inatt hörde jag. Det gäller att ännu en gång plocka in allt löst och hålla tummarna att inte växthuset blåser bort. Hoppas nu att du får ett fint 2012.
    Kramisar!!

    SvaraRadera
  4. Snöstorm oxå här...men ut måste jag alldeles strax, bara att bita ihop ;-)
    Önskar dej ett Gott Nytt År 2012!
    Kram Cilla

    SvaraRadera