NInnis carpe diem

NInnis carpe diem
Ninnis Carpe Diem

lördag 17 september 2011

Dag med dubbla känslor....



Vallmo kapsel framifrån är ett rent mästerverk.
 Idag har jag varit ute i bänkarna och
plockat undan det som är överblommat.
Herr Sekatör har också gått varm bland buskar och träd.


Vissa blommor har fått lite snurren utav all värme och vätska.
  Denna söta Veronican har startat upp med blomningen igen.
Dom flesta plantorna är dock i det skick att man inte vill föreviga dem på bild.




Med undantag av den underbara gulltöreln som
 flammar som en eld i blombänken med härlig höstglöd.


Denna dag har varit en dag med dubbla känslor eftersom
 för tio år sedan förlorade min kompis Terese kampen mot cancern.
Tiden går men minnena består. 

Jag saknar dig vännen!!!


/Ninni

4 kommentarer:

  1. Förstår precis , saknaden går aldrig över men sorgen bleknar och övergår till fina minnen.
    ha en fin kväll.

    kram Bittan

    SvaraRadera
  2. Jag trodde det var ett gjutjärns-knopp av något slag! Tänka sig, en vallmokapsel! Ja, naturen är fantastisk.

    Helt förlorad, är hon inte din vän, eftersom du saknar och tänker på henne. Hon lever kvar inom dig. Då har hon inte levt förgäves!

    Kramar Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. Det där med sorg är knepigt, precis när man tror att man har tagit nästa steg slår den till med full kraft igen... Det verkar som om det är många som haft trädgårdsfixardag idag, dock inte jag... däckad av migrän... Ha det gott! //kram maria

    SvaraRadera
  4. Förstår hur du känner. Tänk på att de vi saknar lever i oss....det känns bra tycker jag. Ha en skön helg du med. Kram!!

    SvaraRadera