NInnis carpe diem

NInnis carpe diem
Ninnis Carpe Diem

lördag 5 maj 2012

Snö...5/5 2012


Godmorgon !!!




Gissa vad det gör utomhus. 
Vet att jag bor i norr men det här är ju löjligt…=(




Det vräker ner snö och det är den femte maj!!!! 

Nåja vet att det kan bli rejäla bakslag men
 just nu så funderar man om det snurrat om 
helt för han som sköter vädermaskinen….???




 Tankarna går till alla mina plantor som 
varit så sugna på att starta upp 
trädgårds säsongen med mig i år.
 Tänk vad lurad dessa liljeknoppar
 ska känna sig som förväntar sig sol men 
får rikligt med snö runt sig istället.
 Jag vet att plantorna klarar det .
 Min önskan är att liljebaggarna 
oxå börjat söka sig uppåt och 
inte klarar kölden utan
 dör en smärtsam död....
såja nu kom min "svarta" sida 
fram....haha !!!

Vilken skillnad i går lekte jag och 
kameran med denna lilla nässelfjäril 
som glatt poserade för mig på tegelväggen
 och idag SNÖ....
hoppas att du hittat ett varmt krypin
 för dig vill jag gärna träffa igen...<3




Måste dock avsluta med härliga
 blombilder så att ögat får godis även idag.



Längtar efter sommarplantor som troget
 blommar heeela sommaren.




Längtar ännu mer efter alla mina funkior/hostor 
som oxå gläder med sina underbara 
bladformer och gröna färger under hela sommaren.

Det blir alltså en dag inomhus med en god bok. 
Vilken tur att det finns böcker både dom
 som handlar om trädgård och böcker med mord...=)
Läser just nu Camilla Läckbergs 
"Änglamakerskan" som är riktigt bra.


Ha en skön lördag och må solen vara med er !!!



Kram Ninni




5 kommentarer:

  1. Nej, nu får ni säga till på skarpen! Ingen mer snö!! Fast i Falun där jag var igår på begravning så var det också några mm snö fast det hade regnat bort till eftermiddagen. Hoppas det regnar bort hos er också! Och du vet ju, fåragö!

    Ha en fin helg trots snön!
    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Hej vännen !
    Ja visst blev det en innedag i dag, istället för en härligt solig dag i trädgården !
    Men vår tid kommer, eller hur ?!
    Änglamakerskan har jag också läst. - Tycker om Läckbergs böcker, dom är både lättlästa och spännande.
    Mördarinstinkten kommer verkligen fram när man ser liljebaggarna...Jag brukar mosa dom ;)
    Varma kramar ♥
    Anneli

    SvaraRadera
  3. Tack för att du tittade in hos mej
    trist värre med snö nu när man vill ha sol och värme
    ha det så gott
    maggan

    SvaraRadera
  4. usch, fy och vilket elände både för människa och växter :=(
    Nu vill vi ha vår och slippa snön för ett tag.
    Håller dock tummarna precis som du är Liljebaggarna ska dö av snön.

    Trevlig kväll!

    SvaraRadera
  5. Nej, fy.. vilken syn. Hoppas snön försvinner snabbt för er.
    Tur ändå att växterna klarar lite snö, så länge det inte bli för kallt.

    Ha en fin kväll! Kram Marie

    SvaraRadera