NInnis carpe diem

NInnis carpe diem
Ninnis Carpe Diem

fredag 23 mars 2012

Den bästa.....

God eftermiddag !!!



.....dagen har äntligen kommit.
 Trodde aldrig att den skulle infinna sig 
denna vecka som varit så seeeeeeeeeg.
 Såg till att kompa ut till halv tre idag och
 bege mig hemåt för att byta om för "friskus" liv. 
Nyss hemkommen och uppfräschad efter en 
lång och behövlig promenad. 
Under dessa powerwalkings-stunder 
så lyssnar jag på tal böcker. 
Denna underbara uppfinnig som ser till att jag
 hinner "läsa/höra" på ännu fler böcker per år.....=)
Jag är dessutom ganska hård med mig själv och 
får bara höra på böckerna i telefonen om jag går samtidigt. 
Så det gäller att välja bra böcker i öronen så att man tar sig ut ofta.


Oj vad det tinar då vi om dagarna har ca 8 grader varmt .
 Min grusbänk mot väggen har tinat fram ganska mycket och
 minner en om att snart är all snö borta men
man behöver bara göra en 180 graders vändning för
 att tas ner på jorden igen.....


.....man undrar om vi ska vara snöfria till midsommar eller....haha !!!


Tur att det finns små glädje ämnen som dessa röda nypon från
 klätterrosen"flammentanz" som överlevt alla fåglars näbbar 
och lyser så vackert röda i solen. 


Det gäller att glädjas det lilla.....som att det är fredag.........=)


Ha en skön kväll !!!


Kram Ninni






4 kommentarer:

  1. Vilket härligt sätt du har för att förgylla din promenad.
    Jag gillar att läsa böcker, men en talbok vore toppen i lurarna. Talböcker har jag bara med mig utrikes.
    Här töade det otroligt igår plus 12, nästan så jag trodde det var fel på termometern.
    Idag så var det bara 8. Men det syns att tjälen har börjat försvinna ur marken för vattensamlingarna har försvunnit. Men nog har vi snö så det räcker ett tag till.

    Hoppas på en snöfri 1:maj.

    Ha en riktigt härlig helg
    Gunilla

    SvaraRadera
  2. Ja nog har ni oxå massor med snö.. Vi har idag haft 8 grader och snön krymper nog ihop... Vilken kanon idé atthöra på talböcker medan man är ute och går...
    Trevligt veckoslut till dej !
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  3. Om my .....vad snö ni har !!!!! Å imorgon som det är sommartid och allt :-) Perfekt det där med talböcker ....det var länge sen nu jag lyssnade
    men jag lyckas alltid tänka på en massa annat och missar sammanhanget! Det är nog dags att göra ett försök igen,
    har blivit jättedålig på att läsa böcker, en massa på semestern och övriga året totalt noll.
    må så gott.
    kram Bittan

    SvaraRadera
  4. Med den här värmen smälter nog snön fort! Här hade vi +14 igår och strålande sol. Snart är ni ikapp!
    Tänk, talböcker är inte min grej. Jag måste ha den fysiskt i handen och kunna bläddra. Har flera olästa cd-böcker liggande. Och när jag är ute vill jag höra ljuden. Men såklart, jag går inga power-walks heller!
    Nypon på flammentanz har jag aldrig sett?? Häftigt!

    Ha en skön lördag.
    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera