NInnis carpe diem

NInnis carpe diem
Ninnis Carpe Diem

fredag 7 oktober 2011

Inspirerad....!!!


Har haft en intensiv vecka med mycket inspiration
 som jag vill dela med mig lite utav.
Har lyssnat på en underbar föreläsare som heter Maria Andersson .
 Hon föreläser om Flickor med ADHD eller
Ei di hey di ett lite rockigare namn som hon kallar det.....=)
Att hon på ett så rättfram och okonstlat sätt delar med
sig utav sin historia för att hjälpa oss som kommer i kontakt
 med dessa flickor gör mig så tacksam.
Glädjer mig över att Maria hittat sin plats i samhället trots
en krokig väg och sen så osjälviskt ger av dig själv...
.....RESPEKT !!!

Har även "kursat" halva torsdagen och hela fredagen på NorrLär 2011
 ( IKT/media i förskola och skola ) som genomförts här i Piteå.
 Har entusiasmerats av alla människor med kunskap inom it-media mm.
och som tagit in detta i klassrummen med fokus på barnen
 och rätten till den kunskapen.

Haha...upptäcker att här smyger sig min dialekt in i det
 skrivna men denna gång så får det vara kvar.
 Vi i Piteå har för vana att sätt o- framför så blir
ordet tvärtom t ex. själviskt - osjälviskt...
...hoppas att ni kan läsa mitt inlägg ändå....=)



Och dessutom så har jag hunnit med LIVET
med min underbara familj.
Det har skjussats till innebandy träningar, tränats läxor
 och fixats till här hemma...=)


FÖRE !!!



EFTER !!!

Nya vitrinskåp från IKEA och en ny tv-bänk.
 Det blev ljusare och öppnare sen var det på tiden med något nytt...=)
Mycket nöjd med resultatet.

Ett nytt projekt har startats upp.
 Så nu får vårt sovrum sig en upprustning....fler bilder kommer !


Ber om ursäkt för min frånvaro på bloggen men
 ibland så rinner tiden undan för snabbt och man måste visst sova oxå....;-))


Ha en underbar fredagskväll !!!


/Ninni









1 kommentar:

  1. Ska själv på en föreläsning om ADHD nu i oktober, och hoppas förstås på att bli lika inspirerad och informerad!

    Va snyggt det blev i vardagsrummet!!!
    TREVLIG HELG!

    SvaraRadera