NInnis carpe diem

NInnis carpe diem
Ninnis Carpe Diem

söndag 17 april 2011

Morgonstund har guld i mund....


Kung bore vill inte riktigt släppa taget men under denna vecka börjar han inse att gumman Tö kommer på att vinna....=) Så här ser det ut på framsidan av tomten. Det finns hopp om liv och fastän det kliar vansinnit i fingrarna så törs man inget röra . Vi har fortfarande några kalla nätter kvar t ex dom i början av juni som kallas Järnnätterna. Jag har varit och inspekterat runt där jag kunde komma åt och det spiras...jippi!!!
Vill också visa hur våra små (lite ouppfostrade vintergäster) lämnat efter sig. I år så tror jag det är nytt rekord med fröskal utströdda i hela bänken.Men å andra sidan så är det helt okej efter våran kalla vinter och jag känner deras tacksamhet för dom sjunger sååå vackert bara för "mig" på morgonen...=)
Silverplister

Aurikler

Aurikler

Vallmo " Viktoria "

Vallmo " Viktoria "
Se så det spirar i mina bänkar. Överst så är det plister som är på gång under randgräset som ännu inte har vaknat. Mellanbilderna visar en vinröd/gul aurikler som alltid behagar oss tidigt med sin skönhet. Sista bilderna visar min vallmo "Viktoria" som även hon alltid har bråttom upp ur backen och gör mig lite nervös men numer vet jag att hon klarar sig för hon är en hårding.

Ha en  riktigt skön trädgårdssöndag alla härliga människor i vårt avlånga land.

/Ninni

2 kommentarer:

  1. Åh vilka fina vårblommor du har. Underbart när allt kikar fram :)

    Tack för rar kommentar hos mig.

    Kramkram/Sara

    SvaraRadera
  2. Dina Vallmo var ju bara så fina härlig färg!
    Kul när det börjar hända lite i trädgården.
    Själv har jag legat på knä hela dan känns det som
    och pillat ogräs.Slarvmajan i höstas gjorde inte som hon brukar:)
    Ha en fin söndag /Tina

    SvaraRadera