NInnis carpe diem

NInnis carpe diem
Ninnis Carpe Diem

söndag 13 februari 2011

Kung Bore håller hårt om oss!


Söndag morgon och termometern visar återigen grader över -20(-22) men det är vackert ute och solen börjar redan att visa sig. Snötäcket som ligger på mitt växthus visar mängden snö som har singlat ner i år.Snötäcket som det både svärs över... då jag måste skotta.... men som också prisas för att det skyddar mina plantor. För det är ju så att detta vita lägger sig som ett täcke och håller alla mina perenner levande i många år.Jag har i mina ägor perennplantor som är över 20 år som jag vårdar varje sommar och som varje vinter vårdas utav snön. Tack för hjälpen Kung Bore så att jag kan få njuta av dom även detta år.


Ha det så bra !

/Ninni

3 kommentarer:

  1. Ja, han bäddar in dem fint och noggrant i mjuka vita dun.

    Härlig somrig lupinbild!

    Ha en finfin söndag,
    Rebecca

    SvaraRadera
  2. Men så mycket snö ni har kvar..jag får nog ta tillbaka det jag skrev på min blogg..det är bara stadsbor som håller på så haha...
    ha en fin Alla hjärtans dag.// Anne

    SvaraRadera